وبلاگ بصیرت: Baseirat.blogsky.com
وبلاگ بصیرت: Baseirat.blogsky.com

وبلاگ بصیرت: Baseirat.blogsky.com

نامه سرگشاده، به مسئولین نظام درباب موضوع دوتابعیتی ها

نامه سرگشاده، به مسئولین نظام درباب موضوع دوتابعیتی ها

به قلم دکتر اباذر اسماعیلی میدانی

پژوهشگر مقیم آمریکا

چهارشنبه دوم خرداد ۱۳۹۷

***

بسم الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مسگری

اینجانب چهارده سال است که خارج نشین هستم، نه وابستگی به دولت ایران دارم؛  نه دوتابعیتی هستم، و نه علاقمند به دریافت تابعیت کشور دیگری هستم، کماکان در تابعیت ایران بوده و تابعیت آن را به خود عزت و افتخار میدانم. اما نظر به اینکه درطرح موضوع دوتابعیتی ها درمجلس، دست فتنه منافقین را می بینم؛ لذا برحسب وظیفه شرعی و ملی خود لازم دیدم مراتب ذیل را به استحضار ملت شریف ایران، مسئولین و دلسوزان ملت، مملکت و نظام اسلامی برسانم، باشد که قابل تعمق و تفکر گردد.

اولا: باید توجه داشت که بر حسب آمار خود دولت ایران؛ ایرانیان مقیم خارج، هفت درصد از کل جمعیت کشور، و رقمی قریب به شش میلیون نفر می باشند که با ضریب استاندارد زاد وولد، این رقم در چند سال آینده به ده میلیون نفر و بیشتر خواهد رسید، که این جمعیت به تنهایی یعنی یک کشور کوچک. و باز برحسب گزارش خود دولت ایران، توان اقتصادی و سهم گردش مالی ایرانیان خارج از کشور تا چهار هزار میلیارد دلار است که نشان از جایگاه و ظرفیت بالای اقتصادی دارد.

ثانیا: نسل اول ایرانیان مقیم خارج که به سبب تعارضات با انقلاب اسلامی، کشور را ترک کرده و در موضع ضدیت و یا مخالفت با جمهوری اسلامی فعالیت می کردند و یا می کنند، بعد از چهل سال، در اثر کهولت سن در حال خنثی شدن هستند. و نسل جدید که میرود اکثریت قریب به کل ایرانیان مقیم خارج را شامل شود، نه زمان قبل انقلاب و نه زمان ظهورانقلاب و نه حتی زمان جنگ را، ندیده اند. و این نسل در فضای خارج نشینی، نه تنها تابع تفکرات پدرانشان نیستند بلکه نسلی هستند که به ضدیت پدرانشان با جمهوری اسلامی منتقد بوده و حتی عصیان گر بر مواضع پدرانشان هستند. و برخلاف بزرگنمایی ضد انقلاب، بویژه منافقین، این نسل از خارج نشینان؛ بدون هرگونه آلودگی سیاسی، ایرانی بودن را فارغ از توجه به سیستم حکومتی آن، هویت خود دانسته و خود را متعلق به دولت؛ ملت و کشوری میداند که نامش ایران است. و اکثرا هم، این نسل هستند که تقریبا در تمام مراکز مهم علمی، تحقیقاتی و تکنولوژی کشورهای خارجی حضور دارند و پتانسیل عظیمی هستند که خدمت به ایران را برای خود ارضاء روحی و معنوی دانسته به آن افتخار می کنند. کما اینکه، بدنبال فرصتی برای خدمت هستند. لذا این پتانسیل عظیم، نعمتی است بزرگ که خدای متعال برای پیشرفت جمهوری اسلامی تقدیم امت اسلامی نموده است. که امید است دولتمردان ایران با برنامه ریزی صحیح خود، این پتاسیل حاضر را مورد بهره برداری مفید برای ملت، کشور و نظام اسلامی قرار بدهند.

و اما فتنه کار دراینجاست که چون ضد انقلاب خارج نشین، بویژه منافقین، از جذب و سازماندهی نسل جدید خارج نشین، مایوس شده و خود را در زوال می بینند. لذا بدنبال تصویب قوانین سخت گیرانه و اشداء عمل، از طرف جمهوری اسلامی بر علیه ایرانیان مقیم خارج هستند تا بدینوسیله امید نسل جدید خارج نشین را نسبت به جمهوری اسلامی کوره کرده، و از "خلع نا امیدی" که برای این نسل بوجود خواهد آمد، استفاده نموده، درآینده بتوانند با جذب و سازماندهی این پتانسیل عظیم، نسل جدید خارج نشینان را ترغیب و تبدیل به مخالفین نظام اسلامی نمایند. و این فتنه بزرگی است که منافقین خوابش را می بینند. تا بدینوسیله به جان پیر فرتوته  و مرده خود، خون جدید و جوان تزریق کرده و تجدید حیات نمایند.

و اما حق مسلم است که خائنین به دولت و ملت ایران، از هر جنسی و درهر لباسی که باشند، خارج نشین یا داخل نشین، باید بدون اغماض، مجازات به اشد شوند؛ اما تاسف که مرور در تعداد و موارد خیانت های مکشوفه در چهل سال عمر جمهوری اسلامی، حکایت از صدرنشین بودن خیانت های داخل نشینان نسبت به خارج نشینان دارد، بطوری که رقم خیانت خارج نشینان در قیاس با داخل نشینان دولتمرد، اعم از وزیر و وکیل، بسیار ناچیز است. حتی در سنگین ترین خیانت ها برای خارج نشینان که جاسوسی باشد، و یا اقدامات شرورانه منافقین باشد، و یا ترانسفر اختلاسی به خارج باشد و یا حتی اقدامات دولتهای متخاصم بویژه در داستان هسته ای و تحریمها باشد؛ اگر تعمق شود، همه نشان میدهند که: بدون چراغ سبز یک داخل نشین، امر از محالات است. به زبان ساده: هر توپ شلیکی برعلیه نظام اسلامی از هر طرف که باشد با گیرای داخلی است که شلیک میشود. بقول سنایی: چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا.

فلذا معلوم است که خائنین چراغ بدست، از داخل نشینان هستند نه از خارج نشینان. در نتیجه خائن چراغ بدست داخلی را مبرا کردن و درخارج بدنبال خائن بی چراغ گشتن، همانا بدنبال نخود سیاه گشتن و انحراف از اصل موضوع است که نتیجه ای جز تامین امنیت برای مقصران داخلی؛ ونهایتا خسران برای ملت و نظام اسلامی نخواهد داشت.

البته تاریخ چهل ساله نظام اسلامی موید آن است که خائنین به خون هزاران شهید خفته به حق, از هر جنس و رنگ و در هر لباس و مدل و در استتار هم که باشند؛ سرانجام گرفتارغضب الهی شده و سرنوشتی جز روسیاهی نداشته اند و نخواهند داشت. علی ایحال، امید است وجیزه این حقیر، مورد توجه و تفکر مسئولین محترم قرار بگیرد.

وَالسَّلَامُ عَلَىٰ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَىٰ

اباذر اسماعیلی میدانی، پژوهشگر مقیم آمریکا

چهارشنبه دوم خرداد ۱۳۹۷