وبلاگ بصیرت: Baseirat.blogsky.com
وبلاگ بصیرت: Baseirat.blogsky.com

وبلاگ بصیرت: Baseirat.blogsky.com

پاسخ به مبلغان 'تعبیر فروپاشی جمهوری اسلامی' بقلم دکتر اباذر اسماعیلی میدانی

پاسخی به مبلغان "تعبیر فروپاشی جمهوری اسلامی"

به قلم دکتر اباذر اسماعیلی میدانی

***

بسم الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

پاسخی به مبلغان "تعبیر فروپاشی جمهوری اسلامی"

نظر به اینکه برخی جریانات به اصطلاح سیاسی داخل و خارج، با فضا سازی کاذب خود، هر از چند گاهی متحدانه طبل هشدار فروپاشی جمهوری اسلامی را به صدا در می آوردند؛ بر خود وظیفه شرعی و ملی دیدم که دیدگاهای خود را در چند نکته در باره این تعبیرغلط، تقدیم ملت بزرگ ایران اسلامی و افکار عمومی بنمایم:

نکته اول اینکه، باید توجه داشت که به لحاظ جریان شناسی، همگی این جریانات مدعی فروپاشی، یک ریشه پیچیده و مشترک دارند، اینها از نظر تاریخی اگر دقت شود، از همان ریشه اند که در صدر اسلام دعوت نامه پیامبر اسلام را پاره کردند. و روزی در قلعه الموت جمع شده، هم مکتب مقدس تشیع را بدنام کردند و هم هماهنگ با واتیکان و روم، به امپراطوری بزرگ ایرانی اسلامی سلجوقیان از پشت خنجر زدند. و همین جریان فکری بود که شبانه ریختند و قهرمان تاریخ  ایران نادرشاه افشار را سر بریدند. و همین ها بودند که روزی دست بدست انگلستان، انقلاب مشروطه راه انداخته تهران را فتح و تحویل یپرم خان ارمنی داده و شیخ بزرگ اسلام فضل الله نوری را دار زدند. و سرانجام ، ایران را تحویل رضاخان میرپنج دادند. در دوران جمهوری اسلامی نیز، بازرگان، بنی صدر و منتطری را بوجود آورند. و همین ها بودند که در دامن صدام حسین، قلعه الموت دیگری دایر کردند. و باز از همین جنس و تفکر بودند که روزی با رنگ سازندگی، به لیبرالیزه کردن دولت پرداخته و باورهای انقلابی را خدشه دار کردند. و روز دیگر لباس اصلاحات پوشیده مدعی گفتگوی تمدنها شدند. و تداوم همین تفکر سرطانی بود که سرانجام همه لباس ها را کنار گذاشته مکتب به اصطلاح ایرانی را احیاء کرده شعار نه غزه نه لبنان به راه انداختند. و همین ها بودند که همچون پهلوی طاغوت، کوروش را منجی تاریخ بیان کردند، و درعین حال مدعی همنشنینی با امام زمان (عج) شدند، و اما بر امام و ولی زمان خود عصیان کردند. و الان هم همین جریان فکری است که برای احیای تفکر خود، اختلاس های ملیاردی از بیت المال مردم کرده و در داخل و خارج در یک جبهه مشترک با ضد انقلاب، آنها را هزینه تخریب تفکر اسلامی انقلابی می کنند. ( البته اختلاس ها کماکان از ناحیه همین جریان ادامه خواهد یافت) همه اینها از هر رنگی که باشند، روزی اصول گرای صاحب نظام و روزی دیگر اصلاح طلب داخل نظام باشند و یا روزی ضد انقلاب خارج نظام باشند همه و همه در خدمت یک هدف مشترک هستند.

نکته دوم: با توجه به پژوهش تاریخ سیاسی، هدف اصلی و درازمدت این جریان پیچیده، تخریب چهره اسلام و ناکارآمد نشان دادن آن برای اداره جوامع بشری است. تا بدینوسیله،

اولا: مانع ترویج اسلام در جهان شوند. 

ثانیا: مانع تاسیس و یکپارچگی امت جهانی اسلام و تمدن بزرگ اسلامی شوند. 

و اما هدف فرعی و کوتاه مدت آنها، تخریب تفکر انقلابی در جمهوری اسلامی و نا کارآمد نشان دادن آن برای اداره جامعه ایران است. تا بدینوسیله نسل جدید را نسبت به انقلاب و اسلام، باورکشی کرده بستر را برای سرنگونی نظام آماده کنند.

نکته سوم: از آنجایی که احیاء و حاکمیت این جریان فکری در ایران، در جهت منافع جدی جهان غرب می باشد،  لذا مدام مورد حمایت جهان غرب بوده و کماکان هم خواهد بود.

نکته چهارم: اگر دقت شود واضح است که این جریان فکری، در طول چهل سال عمر نظام جمهوری اسلامی، با نفوذ در مراکز قدرت بویژه قوه مقننه و قوه مجریه با ایجاد فشارهای مختلف از قبیل ایجاد بحرانهای سیاسی، اجتماعی و مدنی که نمونه آن داستان بنی صدر؛ داستان مجلس ششم، داستان کوی دانشگاه؛ داستان فتنه؛ داستان اختلاس های ملیاردی؛ و اخیرا مشکلات اقتصادی، بدنبال فضا سازی سیاسی جهت باج گیری از مردم و نظام بوده و هستند و درآینده نیز خواهند بود. کما اینکه درهمه دولت های جمهوری اسلامی، به کرات شاهد این بحرانها و باج گیریها بوده ایم. و طرح اخیر تعبیر "فروپاشی" نیز جزو همین  توطئه هاست.

اما سخن آخر اینکه: تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که ایران اسلامی، با تکیه بر اراده الهی و ارزشهای والای اسلام و انقلاب، توانسته است بر همه این توطئه ها فائق آید و لذا این نیز خواهد گذشت. و جمهوری اسلامی نیز نه تنها در آستانه فروپاشی نیست بلکه قطعا درآستانه تاسیس تمدن نوین اسلامی و احیای مجدد تمدن مشرق زمین به رهبری خود است. ما در زبان تورکی یک ضرب المثلی داریم که می گوید: ائیت هورئر کاروان گئچر.

نتیجه اینکه:هاوهاو کردن سگها، تاثیری درعزم و اراده حرکت کاروان عظیم انقلاب اسلامی ندارد.

والسلام على من اتبع الهدى

اباذر اسماعیلی میدانی، پژوهشگر مقیم آمریکا

فروردین ماه ۱۳۹۷