وبلاگ بصیرت: Baseirat.blogsky.com
وبلاگ بصیرت: Baseirat.blogsky.com

وبلاگ بصیرت: Baseirat.blogsky.com

مصاحبه با دکتر اباذر اسماعیلی میدا نی در پاسخ به تلویزیون گوناز تی وی

مصاحبه با دکتر اباذر اسماعیلی میدا نی در پاسخ به تلویزیون گوناز تی وی

متن کامل مصاحبه

جناب میدانی ضمن تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید

س: جناب میدانی؛ گوناز تی وی؛ بارها مستقیم و غیر مستقیم بر شما حمله کرده است و اخیرا نیز خیلی واضح با ذکر مستقیم نام شما و دیگر دوستان شما اقدام به تخریب شما کردند نظرتان چیست؟

قبل از پاسخ شما؛ لازم میدانم نکته ای را به استحضار خوانندگان عزیر عرض کنم من یک رزمنده انقلابی هستم نه از کسی فرمان گرفته و نه می گیرم و به هیچ جریانی وابسته نبوده و نیستم ؛ من خودم هستم و  اعتقاداتم و خود را سرباز آن ملتی میدانم که در دامن آن بزرگ شده ام، شخصیتی مستقل بوده به تکلیف ام عمل می کنم؛ وقتی که برای مصاحبه حاضر میشوم وضو گرفته ؛ نیت می کنم و نماز خوانده دعا می کنم که یارب اندیشه و زبانم را سبب خیر و برکت ملت ؛ مملکت و موجب رو سفیدی این حقیر در روز قیامت بفرما. آرزوی تاسیس امپراطوری اسلامی و اتحاد جهان اسلام به رهبری ایران اسلامی را دارم

اما در پاسخ به سوال شما، عرض کنم

ای کاش این سوال را نمی کردید. چون من این آقایان را شایسته پاسخ نمی دانم . اما چون سوال فرمودید به احترام شما؛ ذکر دو مثل؛ یکی ازفرهنگ تورکی  و دیگری از فرهنگ فارسی را مزین به افاده میدانم:

 در تورکی یک مثلی است که می گویند : ایت هورئر کاروان گئچئر .

 ترجمه : سگ عو عو می کند کاروان می گذرد .

 در فارسی نیز یک مثلی است می گویند: جواب ابلهان خاموشی است. 

 فلذا من خطابم به این آقایان نیست؛ اما خطابم به افکار عمومی است:

آنچه ما طرح کرده ایم تفکر تاسیس امت اسلامی است. یک اندیشه و تفکر است . و با تخریب و اتهام شکست پذیر نیست و این تفکر بقدری محکم و ریشه در منطق دارد که قطعا پیروز خواهد شد. و نتیجه اش هم موارد زیر است بدون مماشات می گویم ثبت در تاریخ شود و درآینده مورد مواخذ من و ما واقع شود:

 -: این تفکر؛ مهر پایان به بحرانهای قومی ایران زده و جمهوری اسلامی را بیمه امنیتی خواهد کرد.

 -: این تفکر موجب اتحاد تورک؛ فارس؛ عرب و سایر اقوام در جهان اسلام به رهبری ایران خواهد شد.

 -: این تفکر موجب تاسیس امپراطوری امت اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی خواهد شد.

 نتیجتا جهان میرود که مجددا دو قطبی شود. اما این بار یکی از قطب ها جهان اسلام خواهد بود.

و قطب دیگر کماکان جهان غرب خواهد بود. جهان غرب به رهبری کمرنگ آمریکا و پررنگ انگلستان 

 خواهد بود. و سایر کشورهای غربی در صف این دو خواهند بود.

جهان اسلام به رهبری ایران اسلامی خواهد بود. و سایر کشورها اعم از روسیه و چین در صف ایران  اسلامی خواهند بود. ترکیه چون عضو پیمان ناتو است و در مسیر عضویت در اتحادیه اروپاست فاقد استقلال و قدرت رهبری جهان اسلام است. و کماکان به عنوان یک کشور شرقی، غربی و با قدرت منطقه ای راهش را ادامه خواهد داد؛ اما در بیست سال آینده تحت تاثیر رهبری ایران بر جهان اسلام دست خوش تحولات مهم سیاسی و مذهبی در داخل خود قرار خواهد گرفت . لطفا این نظریاتم را ثبت کرده بعد از بیست سال بر حسب نتیجه مواخذه ام نمایید.

س: جناب میدانی خوب شما مجریان گوناز تی وی را شایسته پاسخ ندانستید، اما در آن برنامه شما را  متهم به حزب اللهی و وابسته به اطلاعات ایران کردند به این اتهامات چه نظری دارید ؟

 این اتهامات کهنه هستند . و این دوستان تاخیر کردند. این اتهام را ده سال پیش اولین بار با قید کلمه جاسوس و با عصبانیت؛ آقای دولت باغچه لی رهبر حرکت ملی ترکیه در دومین ملاقاتی که با ایشان داشتم مستقیم و رو در رو به خود من گفتند. جناب دولت باغچه لی چون حرفهای مرا بر نتافتند. اختیار از دست دادند و با عصبانیت مرا جاسوس ایران خواندند. این آقایان نیز چون منطق ما را بر نمی تابند اختیار از کف داده و اتهام می زنند.

اما در باب حزب الهی بودن عرض کنم؛ من از اول حزب الهی بودم، و افتخار می کنم ؛ الان هم در آمریکا با مرام حزب الهی زندگی می کنم ؛ من بارها گفته ام که : آمریکا صحرای ربذه من است. در خارج از کشور دوستان نزدیک من میدانند هر جا مسجد و نماز جمعه بوده میروم . من در یک خانواده مذهبی بدنیا آمدم ؛ پدرم در روستایمان  مداح مخصوص عصمت زهرا ؛ در مراسمات سینه زنی بود. دایی پدرم؛ مرحوم ملا سیف الله  جواد حصار از روحانیان معروف منطقه میاندوآب بود. و من کتاب ادعیه ایشان را همراه خود به خارج از کشور آوردم.

یک خاطره از یکی از دوستانم که از بچه های وزارت کشور بودند بگویم : ایشان روزی در آنکارا میهمان من بودند. وقتی در کتابخانه من کتب مذهبی و ادعیه را دیدند؛ خندیدند و گفتند بابا شما که جمهوری اسلامی را با خودت اینجا آوردی. بهرحال من شیعه هستم و با روح ائمه معصومین (ع) آرام می گیرم. این چه اشکالی دارد. در کنار این؛ فعالیت سیاسی و حقوق بشری هم می کنم. مگر آقایان دم از دموکراسی نمی زنند . هر کس آزاد است هر مرام و عقیده ای داشته باشد . چرا حزب الهی بودن را عیب میدانند. اما وقتی به یک بی دین یا هم جنس گرا میرسند می گویند دموکراسی است.

 همین آقای احمد اوبالی که شما نام بردید؛

برای اینکه بتواند از توبری یهودیان صهیونیست بخورد در تلویزیون به پیامبر اسلام و مقدسات مردم 

 اهانت می کنند؛ و برای اینکه از توبره اعراب وهابی بخورد خلیج فارس را خلیج عرب میگوید.

 و وقتی که دولت ترکیه تکه نانی به جلو اش  نمی اندازد به دولت ترکیه اهانت می کند. از نام مقدس آذربایجان استفاده کرده به دیگر ترکهای ایران توهین می کند. به همه بزرگان آذربایجان مستقیم و غیر مستقیم توهین می کند . و همه اینها را دموکراسی میدانند؛ اما حزب الهی بودن را جرم بزرگ میدانند.

تنها کشوری که از تهمت و اهانت ایشان مصون مانده جمهوری آذربایجان است؛ آن هم نه از سر نزاکت، ادب و  تربیت ایشان است؛ و نه از سر اعتقاد و احترام ایشان به آذربایجان است. بلکه از ترس همسرش است. که دهان به لجام شده است. چون آن تلویزیون نصف مالکیت اش متعلق به همسر ایشان (که شهروند جمهوری آذربایجان است) میباشد. لذا هرگونه خطا ی ایشان مترادف با حذف خودش است. بهرحال لجام مقدسی است.

س: جناب میدانی شما معمولا اهل صلح و مدارا هستید، برای جلوگیری از این تنشه ها و برای ایجاد اتحاد بطور کلی چه پیشنهادی به گوناز تی وی و مجریان آن دارید؟ 

 من به این آقایان توصیه می کنم :

 اولا : در امورات آذربایجان مداخله نکنند. کار آذربایجان؛ گاو نر میخواهد و مرد کهن .

 آذربایجان جای دغل بازانی مثل احمد اوبالی نیست.

آذربایجان مردان بزرگی داشته و دارد . آذربایجان بدترین قهرمانش آقا محمد خان بود که بحرین را فتح  کرد . هر چند محمدرضا پهلوی خائن بحرین را به امر انگلیس واگذار کرد.

 آذربایجان ؛ قهرمانانی همچون عباس میرزاها ؛ محمدتقی خان پسیان ها ، ستارخان، باقرخان ها ، شهید باکری ها داشته است و عالمانی همچون علامه جعفریها؛ طباطبایی ها ؛ شهید قاضی و مدنی ها ؛  و استاد شهریارها و هزاران بزرگ مرد دیگری داشته و دارد.

 لذا آذربایجان جای دغل بازان نیست.

 آذربایجان مال کسانی است که به آن یا علم و اندیشه میدهند و یا قهرمانانه خون میدهد.

آذربایجان مال لشکر قهرمان عاشورا  است. مال دانشگاهیان؛ معلمان و مردمان کوچه و بازار آذربایجان  است که با تمام سختی هایش میسازند و میسوزند اما دم فرو بسته جان و مال خود را وقف می کنند.

 آذربایجان مال شهدا ؛ جانبازان و  رزمندگان آذربایجان است.

 ملت ما در طول این 35 سال؛ هزاران شهید؛ جانباز؛ آزاده؛ رزمنده ؛ جهادگر؛ و ایثارگر داشته و جان و مال و همه چیز خود را بر طبق اخلاص گذاشته اند.

آنان که نه خون داده اند؛ نه جان داده اند؛ و نه از مال خود گذشته اند؛ و نه درداخل کشور بوده اند که بحرانها دیده وهم درد و هم راز ملت شوند. اما در خارج نشسته خوش نشینی کرده اند حق سخن ندارند. 

 پس دم فرو بسته حداقل با ادب باشند. که لال بودن خودش نوعی ادب است.

ثانیا: از باب رشته تخصصی هم به احمد اوبالی توصیه می کنم در تل بی زیون بقالی اش؛ وارد درعلوم حقوق و سیاست نشوند که تماما غلط کاری می کنند. کار حقوق و سیاست را به عالمان و صاحب  نظران اهلش بسپارند. بی سوادی عیب نیست، مدعی بودن و بیسواد بودن عیب است. فلذا اگر بیش از  این آبروریزی نکنند به خیر و صلاح اش است. ایشان دو مدرک تحصیلی :عکاسی و رستوران داری دارند که هر دو تخصص؛ شریف و مورد احترام جامعه هستند. و آذربایجان قطعا درآینده به هردو تخصص ایشان نیاز خواهد داشت. و ملت ما از وجود ایشان در عکاسی و یا رستوان داری  استفاده خواهد کرد.

ثالثا: احمد اوبالی ده سال است که تخم تفرقه می کارد؛ و وظیفه اش را بر چهار محور متمرکز کرده است :

- اختلاف فارس و تورک را در سطح کشور بوجود آورد. 

- آذربایجان را به عنوان واحد جفرافیایی با دولت مرکزی رو درو کند. 

- ایمان اسلامی ترکان ایران بویژه آذربایجان را سست کرده و در مقابل اسلام قرار دهد. 

- برعنوان آذربایجان جنوبی؛ شخصیت سازسی سیاسی کند تا مقدمات تجزیه را فراهم نماید. 

می بینیم همگی این وظایف؛ شیطانی است و همگی این چهار وظیفه همان وظایفی هستند که جهان غرب و یهودیان صهیونیست برای استراتژی تاسیس کردستان ؛ این چهار عنصر را تاکتیک لازمه میدانند. همان طوری که برای استراتژی تاسیس رژیم وابسته رضاخان پهلوی، انقلاب مشروطه به رهبری آذربایجان تاکتیک لازمه بود.    

لذا به احمد اوبالی برادرانه توصیه می کنم برای یکبار هم که شده با خودش خلوت کنند و با وجدان انسانی نه حیوانی؛ برنامه های ده ساله خود را مرور کنند ببینند که در خدمت سیاست تفرقه انگلستان و یهودیان صهیونیست بوده یا در خدمت ملت خود بوده است و شجاعانه بیایند و ازخطاهای خود عذرخواهی کنند. و یا اعتراف کنند که خائن است و لیاقت  فرزندی آذربایجان را نداشته و فرزند بیگانگان است.

رابعا: در رابطه با اهانت به پیامبر اسلام ؛ مقدسات مسلمین و تمسخر ائمه معصومین علیهم السلام  در تلویزیون ؛ که موجب جریحه دار شدن مسلمین گردیده است ، دلسوزانه توصیه می کنم که در رفت آمد به کشورهای مسلمان؛ جانب احتیاط را مراعات نمایند چون حکم سب النبی در اسلام سنگین است. البته من دلسوزانه ایشان را دعا خواهم کرد تا انشاءالله مستوجب مجازات یک مسلمان انقلابی نشده و  مشمول رافت اسلامی مسلمانان واقع شوند. آمین یا رب العالمین.

خامسا: توصیه می کنم : از بابت خیانت ؛ توهین ؛ آلت بیگانگان بودن ؛ چهل روز اعتکاف کرده و به خدای متعالی پناه برند و خود را تزکیه از نفسانیات نمایند تا توبه کنند. که خداوند توبه پذیر و بخشنده مهربان است.

سادسا: احمد اوبالی را توصیه می کنم یک مقدار مطالعه کنند و بیشتر هم کتب تاریخ ترکان و آذربایجان و آبا و  اجدایمان را بخوانند. در این خصوص نیز بعضی از دوستان ما که دکتر و پروفسور در تاریخ هستند حاضرند مجانی به ایشان کلاس بگذارند و کمک اش کنند. در حقوق و سیاست بین الملل هم من شخصا میتوانم مجانی کمک اش کنم اما این علوم سخت هستند و استعداد و هوش و ذکاوت میخواهد که احمد اوبالی ندارند. و هم با کهولت سن که احمد اوبالی دارند سازگار نیستند. لذا  کار ایشان از حقوق و سیاست گذشت است و من  از این بابت از ایشان عذر خواهی میکنم که کاری از دستم ساخته نیست.

سابعا: آخرین توصیه ام به احمد اوبالی  این است که : شما ؛ لاشه گندیده، مرده متعفن و  لامدفن شده اید . لذا حداقل تلاش کنید که جنازه متعفن ات ؛ مشام عطرآگین ملت مان را بدبو نکند.

 والسلام علی و من اتبع الهدی

 سلام بر آنکس که از راه راست پیروی نماید .

گزارشگر آنادیلی تی وی: جناب دکتر اسماعیلی میدانی از حضرتعالی تشکر میکنیم که وقتتان را دراختیار ما  گذاشتید.

 دکتر اسماعیلی میدانی : سپاسگزارم  و خسته نباشید میگویم. موفق باشید.